27 cze 2016

Coloring books (not) for adults.

Dawno mnie tu nie było i w zasadzie wróciłam, żeby napisać dla Was dwie recenzje książek (kolorowanek). Ostatnimi czasy kreatywne książki robiły furorę - postanowiłam się przekonać na własnej skórze, czy warto jest poświęcić trochę czasu kolorowankom. Przygotujcie się na pierwszą recenzję, która tak naprawdę powinna się tu ukazać jeszcze dwa miesiące temu, ale mój zapał do pisania na blogu się wyczerpał i w taki oto sposób jakoś udało mi się dzisiaj napisać posta (jestem pod wrażeniem).
Jak powinnam zrecenzować:
Coraz więcej ludzi dopada stres (często spowodowany życiem w biegu). Podobno kolorowanki dla dorosłych działają antystresowo, uspokajająco. "Paryski tydzień mody" i "Ptaki i motyle" to kreatywne książki, które mają pobudzić nas do twórczego działania. Za niewielką kwotę możemy sobie sprezentować rozrywkę na upalne dni, kiedy nie da się wyjść z domu, czy też zimowe wieczory. Książki na pewno posłużą Wam na długo - w środku znajdziecie masę obrazków, które aż czekają, aż je ktoś pokoloruje. Na co czekasz? Chwyć za kredki i stwórz swój własny świat :)
Jak naprawdę myślę:
Nie byłam do końca przekonana do tego typu wydruków i nadal klasyfikuję je bardziej do worka z ogromnym napisem "pseudoksiążki", gdzie leżą razem z różnymi rodzajami książek z inspiracjami i motywacjami. Według mnie lepiej jest sięgnąć po pozycje, które wniosą coś do naszego życia, a nie wykorzystywać (w zasadzie marnować) czas na malowanki. Osobiście uważam, że kolorowanie powinniśmy zostawić dzieciom. Chyba, że ktoś bardzo tęskni za czasami dzieciństwa, kiedy było więcej czasu i mniej ograniczeń - nie bronię kupować takich książek. A teraz bardziej szczegółowo o tych dwóch kolorowankach - meritum posta (a raczej tu post powinien się zaczynać). Bardziej spodobał mi się "Paryski tydzień mody", obrazki są wyraźniejsze (więcej szczegółów) i możemy dorysowywać sobie wzory/projektować ubrania, co pewnie wielu blogerkom się spodoba. Minusem jest fakt, że zapełnienie całej strony kolorem zajmuje sporo czasu i w moim przypadku po dwudziestu minutach działanie odstresowujące się kończy - jest wręcz odwrotnie. Po prostu nie potrafię naraz pokolorować całej strony. Jeśli ktoś lubi to robić i widzi w kolorowaniu bramę do świata wyobraźni - niech sobie koloruje. Dla mnie strata czasu.
Wniosek: kupuj co chcesz.

22 komentarze:

  1. Muszę sobie zakupić taką, bo od dawna mam ochotę na kolorowanki!
    MÓJ BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam trzy takie już. Dwie z Dżaponią (hue hue) a jedną z kotkami.
    Ta z kotkami ma dodatkowo cytaty co mnie jeszcze bardziej cieszy :>
    Nie koloruję ich sama lecz z mamą :>
    Taki ot sposób na spędzenie wspólnie chociaż chwili wolnego czasu ;-;
    W sumie to nie wiem co jeszcze powiedzieć...

    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm jeśli "niewielka kwota" naprawdę będzie niewielka to pewnie się skuszę:) Bo trzeba przyznać, że na fali popularności kolorowanek niektóre wydawnictwa zaczęły szaleć z cenami. Póki co ogarniam: Topcoloringpages.net, ale pewnie za miesiąc już wszystkie zwory zostaną zaliczone:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że kolorowankowo-uzależnionych przybywa:) No ale akurat ten nawyk na szczęście wychodzi na zdrowie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie kolorowanki to bardzo fajny sposób na nudę :)
    Pozdrawiam i udanych wakacji!

    sunshine-wika.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak narazie mam dwie takie książki. Naprawdę polecam, ale jest to rozrywka dla osób, które mają dużo wolnego czasu. Często pokolorowanie jednej strony zajmuje mi kilka godzin, ale w sumie potem jestem naprawdę zrelaksowana (tym bardziej, że ogółem bardzo lubię rysowac/kolorować).
    Pozdrawiam
    Kaktusowy Sad KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie kolorowanki wydają się naprawdę ciekawą formą wykorzystania wolnego czasu :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  8. swietne sa te kolorowanki i takze laczenie kropek! rzeczywiscie relaksuje!
    http://dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie to osobiście nie relaksuje ale jest dobre na zabicie nudy :)

    https://strong-power.blogspot.com/2016/07/top-5-wyniki-konkursu.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo lubię kolorować, ale też nie uważam, że są antystresowe, bo gdy wyjdę za linię to się wkurzam :D

    Nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm, ciekawa ,jednak ja jako osoba strasznie niecierpliwa szybko bym się znudziła taką kolorowanką, nie ważne jak bardzo bym chciała kolorować i tworzyć to ona by poszła w kąt- dosłownie :( Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam i nie pogardziłabym sugestiami czy poradami co do bloga pod ostatnim postem w komentarzu ^^ http://iobiektywwsercu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. mam je również - są świetne! :)
    zapraszam na NOWY POST i do obserwacji! <3 locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Już od dawna zabieram się za kupno takiej kolorowanki! teraz już chyba muszę w 100% :D
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam również do mnie:) xx

    http://sylwiasylwiaa.blogspot.com/2016/08/zagraniczni-youtuberzy-lepsi-od-polskich.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Bez urazy, ale ile masz lat? Bo po tym poście to bym mogła stwierdzić, że co najmniej 40. "Kolorowanki zostawmy dzieciom", a kim Ty jesteś? Poważną bizneswomen? Według mnie kolorowanki to coś, co naprawdę działa. W końcu ludzie na siłę nie udają dorosłych, tylko potrafią się jeszcze przez dłuższy czas cieszyć dzieciństwem.
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę w końcu jakąś zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Myslę, że takie kolorowanki moga uspokoić bardzo wiele osób, jednak to ie dls mnie :D

    Pozdrawiam ! :* Moszovska

    OdpowiedzUsuń
  17. Przy takich książeczkach nigdy się nie nudzę :)
    Mogłabyś poklikać w linki w poście TUTAJ ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post kochana! Jestem pod wrażeniem! :)

    Buziaki,

    http://loveshinny.pl/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jezu 😍

    Jestem mega pod wrażeniem twojego bloga :)

    Piszesz fajnie i na temat 💪

    Zaobserwowałam twojego bloga ❤❤❤

    Sama potrzebuje również obserwacji na własnym blogu. Pomożesz ? Odwdzięcz się :(

    milenor.blogspot.com

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to miło, że tak piszesz, ale nie lubię "kopiuj wklej"

      Usuń