10 lut 2016

Numbers are unimportant.

Coraz częściej widzę na grupach blogerów (np. na Facebooku), kiedy początkujący blogerzy piszą "Zajrzyj do mnie, zaobserwuj, może obs/obs, kom/kom". Tak, jakby czytelnicy (w tej chwili to można chyba nazwać ich pseudo-czytelnikami) byli tylko liczbą. Ważne, żeby mieć jakąś określoną liczbę, wszystko inne jest nieważne... Często na tych blogach nie ma zdjęć autorów, tylko "inspiracje na szybko", krótkie teksty z masą błędów (tak, czepiam się) i właśnie to, co najgorsze, czyli tzw. obs/obs. Po co to robić? Myślicie, że wypromujecie bloga? Niestety, bez treści ani pomysłu nawet z liczbą 1000 obserwatorów nic nie zdziałacie! Zrozumcie to w końcu i przestańcie spamować na blogach, których autorzy ciężko pracują, żeby przybyła liczba czytelników. Jeśli chcesz dobrze zacząć swoją przygodę z blogowaniem, bądź aktywny, to podstawa, ale nie spamuj. Nie ma sensu pisać bloga dla czytelników, którzy są tylko "na piśmie". Lepiej mieć 10 prawdziwych niż 1000 sztucznych.









Modelka ~ Ania S.
Co myślicie na ten temat? 
Blogi, których autorzy poklikali w ostatnim poście:
I love my life, Inspired by the life, Zdobywać szczyty, Imkarolajn

80 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tobą. Moim zdaniem nie warto posiadać paruset sztucznych czytelników

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio coraz bardziej mnie wkurza obserwacja za obserwację. Masz rację lepiej mieć mniej czytelników, a prawdziwych, których interesuje Twój blog, niż z 100, którzy wejdą na bloga tylko raz z pytaniem obs/obs.
    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zgodzę się.Kiedy ktoś jest początkującym na blogerem,to bez zareklamowania się u innych nie miałby nawet 3 wyświetleń, w związku z czym nikt nie przeczytałby jego nawet wspaniałych,napisanych wierszem wypocin.Więc teraz paradoksalnie zapraszam do mnie,możesz się zrewanżować i skrytykować,nie ma sprawy :D http://psychooa01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeczytaj uważnie posta xD

      Usuń
    2. Przeczytałam bardzo dokładnie i właśnie to chciałam napisać,rozumiem,chodzi Ci o sztucznych czytelników,którzy właściwie tego nie czytają,ale nie wzięłaś pod uwagę,że takie osoby nie reklamują się tylko po to,żeby nabić liczbę,ale tez po to,żeby zdobyć właśnie tych prawdziwych :D Dobra,może to ja się trochę czepiam XD Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Pozdrawiam :D no troszkę tak, nie chodzi mi o reklamowanie, bo bez tego o blogach nikt by nie wiedział, chodzi tu o wymuszanie obserwacji :)

      Usuń
  4. Mądre słowa i świetne zdjęcia !!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze takie komentarze 'fajne zdjęcia/post obs za obs?' omijam albo komentuje w podobny sposób tylko już bez pytania o obs. To bez sensu, takim osobom zależy tylko na numerkach a nie czytelnikach.
    http://kisieltruskawkowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem pomysł na siebie i oryginalność to najważniejsze cechy blogera. :)
    Świetne zdjęcia! ♥
    Pozdrawiam,
    CrazyTusiaBlog

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz śliczne oczy *-*
    Tak, niestety początkujący blogerzy często sypią "obs/obs". Nie wiem nawet, co im da dana liczba obserwatorów. Przecież i tak więcej niż jeden raz na ich bloga nie wejdą, nigdy więcej nie skomentują, więc reszta wykresów będzie świeciła pustkami. Ja patrząc na napisz wskazujący liczbę moich czytelników jestem dumna, że ktoś chce mnie śledzić. Komuś podoba się mój blog, więc obserwuje, to jest fajne. Przy wymianach obs za obs to nie działa.
    Bardzo fajny post :)
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest prawda, nie ma to jak prawdziwi czytelnicy a nie puste obserwacje :/
    Tez mnie to denerwuje.

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację to czasami naprawdę denerwujące. Kiedy założyłam bloga sama tak robiłam, jednak (na szczęście) opamiętałam się i zrozumiałam, że to nie ma sensu. Jeśli tworzę coś dobrego, ciekawego to prawdziwi odbiorcy sami przyjdą. Piękne zdjęcia :)

    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem za wyplenieniem takich chwastów.
    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Tobą w pewnym sensie, ale jednak rozumiem też tych, którzy próbują się jakoś wybić. Też tak robiłam i chyba większość blogerów, którzy dopiero co zaczynali. To często działa według mnie.
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio gdy pisałam post Q&A i poruszyłam temat obs/obs i tak w komentarzach ktoś to napisał. Widać, że niektórzy nie wysilają się i piszą komentarz tylko dla reklamy. Też nie lubię postów z inspiracjami, raczej są pisane na szybko i niedbale.

    Nowy post z konkursem na Stylizacjach!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coraz więcej blogerów porusza ten temat i bardzo dobrze. Sama czasami denerwuję się gdy widzę pusty komentarz blogera dla zysku.

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. W 100% się z Tobą zgadzam. Uważam, że najważniejszą rzeczą jest to, aby bloga pisać z pasją. A jeśli posty będą ciekawe, czytelników na pewno będzie przybywać. A jak wiadomo niczego nie da rady zdobyć "na siłę".
    Zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne zdjęcia. Racja - lepiej 10 prawdziwych niż 1000 sztucznych ;)
    Ja się staram i jest coraz lepiej, więc niech ludzie też tak robią ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne zdjęcia ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmmm nie myślałam o tym w ten sposób. Raczej na codzień -obserwuje blogi które mi się podobają, a i gdy ktoś mnie za obserwuje. Żeby było śmiesznie, nie nawidzę fałszywości i każdy blog który obserwuje dodaje do zakładek i codziennie sprawdzam. Jakby każdy tak robił to zasada obs/obs byłaby w porządku, prawda?

    ~ta nieznana :3
    ninithy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedy ma się już 312 obserwatorów to podejście do tego trochę inaczej wygląda...
    Jak ma się czuć ktoś kto napisze posta, włoży w niego całe serce... ale zaraz! hallo! nie ma kto tego przeczytać bo nikt nawet nie wie, że istniejesz? ;-;

    Cóż... Czarny Kotyszek to mój kolejny blog ale tym razem odpuściłam z tym spinaniem dupy na liczby. Jest to jest nie ma to nie ma trudno. :)

    czarny-kotyszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz całkowitą racjie, szczerze to nie rozumiem tego. Tak naprawde na poczatku tez taka bylam lecz z czasem to wydawało sie coraz bardziej śmieszne. Juz wiem w czym tkwił blad. Dziekuje za motywacjie do dalszych dzialań ❤

    paulina-janczura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zostałaś nominowana do LBA, więcej na moim blogu: http://polishqueens143.blogspot.com/2016/02/liebser-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  21. W sumie masz racje, ale jakby nie patrzeć jest coraz więcej bezwartościowych blogów co jest na nich byle co. Kiedyś tak nie było...

    Pozdrawiam,
    lailaxoxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. W 100% się z tobą zgadzam. Na moim blogu, teraz roi się od takich komentarzy, chyba muszę w końcu napisać, iż tego nie toleruję... O wiele bardziej, doceniam prawdziwych obserwatorów, niż tych którzy liczą na sztuczną sławę.
    Piękne zdjęcia :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Nawet nie wiesz jak mnie to wkurza. Dopiero zaczynam. I zostawiam linki do bloga wszędzie gdzie się da,bo zbieram opinie. Ale to sprawia, że się gotuje "zaobserwowałem Cię, a ty mnie nie... masz 24h albo anuluje subskbcje" co to jest w ogóle.
    Jakby się komuś nudziło zapraszam na
    Maquillageprofille.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post, masz bardzo fajny blog a Twoje wpisy są naprawdę bardzo interesujące :) !
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    milentry-blog

    OdpowiedzUsuń
  25. 100%owo się z Tobą zgadzam. mega wkurzające to jest, ludzie na prawdę nei mają chyba nic innego do roboty, tylko spamują, chcąc na tym zyskać (co wcale nie wychodzi)...
    lienicormaid.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Dokładnie <3 Strasznie mnie wnerwia to że ktoś 'przychodzi' na mojego bloga i pisze komentarz typu : "Świetny post! Obserwuję i liczę na to samo" Nie wiem gdzie ich mózgi się podziały, ja bloguje między innymi dlatego że mam dużo wolnego czasu i nie wiedziałam w sumie co z nim robić XDD (boże jak to brzmi XDD) Nie wiem co tym ludziom tak zależy na tych cyferkach XDD
    http://liveivette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem tego samego zdania co Ty. To bardzo denerwujące, jeśli komuś zależy tylko na obserwatorach lub wypromowaniu swojego bloga. Często natrafiam się na takie osoby, której piszą swojego bloga od miesiąca i mają 500 obserwatorów. Pytanie tylko czy prawdziwych? :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgadzam się z Tobą absolutnie. :)
    Ale myślałam, że napisałaś trochę więcej - zawiodłam się, kiedy przewinęłam post do końca i zobaczyłam, że po zdjęciach nie ma już tekstu. (Tak, czepiam się co do Twojej uwagi o długich postach ;) )

    Zapraszam do mnie!
    http://ylyys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się z Tobą. Super zdjęcia :)
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  30. Też mam podobne zdanie, że co niektórym zależy tylko na cyferkach, niestety. Co do zdjęć to są piękne, mieszkasz w naprawdę malowniczej okolicy :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Masz rację. Najbardziej irytujące są te stałe komentarze tzw. kopiuj/wklej "Świetny post <3" albo "Super!". Takie komentarze nic nie wnoszą ,a ta osoba mogła by dodać coś od serducha bo jak się czyta takie komentarze to aż się czasami odechciewa pisać. Nie widzę jednak nic złego w tym ,że ktoś napisze jakiś sensowny komentarz i link do swojego bloga. Wtedy przynajmniej widzę ,że dana osoba przeczytała to co napisałam :D


    http://zdobywacszczyty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Masz całkowitą rację! Ale na początku blog z małą liczbą obserwujących lub ich brak źle wpływa na odbiór, bo rozumowanie niektórych jest takie, że jak jest mało obs to znaczy że słaby blog.

    Śliczne zdjęcia Aniu i Aniu ;D

    by-paolka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz całkowitą rację! Ale na początku blog z małą liczbą obserwujących lub ich brak źle wpływa na odbiór, bo rozumowanie niektórych jest takie, że jak jest mało obs to znaczy że słaby blog.

    Śliczne zdjęcia Aniu i Aniu ;D

    by-paolka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Super pościak ! :)
    Pozdrawiam ciepło i zapraszam na:
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny temat poruszyłaś w tym poście. :)
    Takie "blogerki/ blogerzy" chcący tylko obserwujących i nieprzykładający się do 'pracy' wyrabiają stereotypy wszystkim blogerom. Nie raz można gdzieś przeczytać że "blogerzy to nic nie robią, jedno zdjęcie i mają kasę". A właśnie, że nie. Bo to taki niefajny stereotyp, który kreują właśnie ci "blogerzy".
    To smutne, kiedy porządny bloger, kochający swoją pasję, który przykłada się do blogowania najlepiej jak może i ma np 10 obserwatorów, widzi bloga, na którym zdjęcia są z Internetu, tekst ściągnięty od innego blogera i taka osoba ma np 80 obserwujących. Choć tak naprawdę to nie ma znaczenia ile, to jednak jest to nie fer w stosunku do porządnych blogerów. :(
    mój blog: klik ❤

    OdpowiedzUsuń
  36. Śliczne zdjęcia :)
    Zapraszamy do nas :)
    littleblackandwhite96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. To też może łączyć się ze współpracami. Osoby zakładają blogi dla współprac. Tak na prawdę nie lubią pisać i robią wszystko na odwal się. Wymieniają się pustymi, nic niewartymi obserwacjami aby tylko coś dostać. Według mnie zaśmiecają blogspota i teraz przez takie blogi coraz trudniej odnaleźć osoby które piszą z pasją.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgadzam się z Tobą, bez sensu jest takie "blogowanie", przecież dla tych osób nie jest to pasja tylko... nawet nie potrafię tego nazwać. Świetny post!:)

    Obserwujemy?
    Zapraszam, keepgoiing.blogspot.com - klik!
    Pozdrawiam cieplutko♥

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne zdjęcia ^^
    http://paulablogxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. piękne zdjęcia i fajnie napisane!
    Szczególnie podobają mi się te czarno-białe fotografie :)
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. bardzo ładna stylizacja - takie lubię najbardziej :)
    locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Fajny post, śliczna jesteś:) obs:) może sie odwdzieńczysz?:)

    kllaudus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo ciekawy post i ładne zdjęcia! :) :*
    Zapraszam do mnie
    http://magda-ola.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  44. Masz rację ! Dobrze, że u Ciebie na blogu nie ma 'inspiracji' tylko czytelnik może poznać Ciebie samą :) W komentarze za komentarze 'lubię się bawić' pod warunkiem , że dana osoba przeczyta dany post, i nie działa to tylko w jedną strone...
    POZDRAWIAM I ZAPRASZAM DO MNIE MALWA

    OdpowiedzUsuń
  45. Super fotki :)
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Super zdjęcia :)
    I masz rację na ten temat ;)
    asienkaasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie da się nie zgodzić. Wszystko w 100% prawda.
    Ja dopiero zaczynam, i jakoś nie zależy mi na liczbie czytelników - choć to mega uszczęśliwia. Zależy mi na tym, aby byli prawdziwi. Nie godzę się na żadne obs/obs bo to bez sensu. Spodoba mi się - zaobserwuję, nie - to nie sory. Czy to takie trudne?
    Świetny wpis, śliczny blog. A jeśli chodzi o zdjęcia - mega.

    Mój Blog. :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Zgadzam się w 100% Świetne zdjęcia!

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. A tobie nie zimno?;>
    Zapraszam do mnie flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Popieram w 100%. ŚWIETNY POST I BLOG! :))

    OdpowiedzUsuń
  51. Też się z tym zgadzam, niektórym chodzi tylko o ilośc czytelników, co z tego jak mają sporo fałszywych czytelników, a oni nie zaglądaja nawet na tego bloga
    zapraszam do mnie Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  52. Zdecydowanie zgadzam się z treścią tego posta! Należę do kilku blogerskich grup na fb, jest tam mnóstwo osób, ale są one aktywne tylko wtedy, gdy ktoś napisze puste obs/obs! Trochę tego nie rozumiem :/
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja zaczęłam przygodę z blogowaniem jakiś czas temu. Nigdy nie napisałam komukolwiek komentarza jakiegoś bzdurnego, tylko po to by dopisać na końcu " koment za koment?" Czy cokolwiek w tym stylu... Dla mnie to jest totalna porażka.. Bloga piszę sama dla siebie, dla swojej satysfakcji i by mieć ciekawe zajęcie. Jestem zdania, iż warto mieć kilku stałych i szczerych obserwatorów niż 1000 jakiś bzdurnie klikniętych. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Masz 100 % racji! Nienawidzę takich blogerów! :/


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo lubię sportowe looki

    Zapraszam do mnie na bloga, mam świetny konkurs do wygrania tablet:
    lamia-riae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Zgadzam się! Piękna czapeczka!
    Wpadnij kiedyś ;)
    normal-unnormal-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Szczerze? Dla mnie blog jest miejscem w którym mogę się wygadać, coś sobie uświadomić, ułożyć w głowie. Zupełnie nikt nie musi tego czytać, ale jeżeli już ktoś czyta regularnie te moje wypociny, komentuje, obserwuje to jestem niesamowicie z tego powodu dumna i staram się jeszcze bardziej aby wszystko było jak najlepsze. Ilość rzeczywiście nie świadczy o niczym, chyba, że jest to ilość wiernych czytelników pomagająca i wspierająca w problemach, czytelników pełnych empatii - w tym przypadku, każdy z nich jest na wagę złota i jest jak najbardziej 'the most important'.

    Pozdrawiam,
    Najbardziej szczupła
    [najbardziejszczupla.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  58. Post naprawdę super, choć początki są naprawdę ciężkie, by zyskać choć garstkę czytelników:) Ale warto pisać.. nawet dla nas samych:) Śliczne zdjęcia, a apropo początków z blogowaniem, zapraszamy do nas www.LazyStrawberries.fan-strefa.pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja nie cierpię jak ktoś wkleja do mnie skopiowany komentarz, nigdy czegoś takie nie robiłam i nie będę, bo lepiej nie skomentować niż robić coś takiego. Czasem robię obs za obs jeśli blog mi się podoba, ale z reguły muszę dobrze poznać blog, żeby zostać jego obserwatorem.
    Bardzo ładna stylizacja ♥
    Pozdrawiam,
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  60. Zgadzam sie w 100% z wypowiedzią lepiej mieć 10 prawdziwych niż 1000sztucznych...
    Ps.Śliczne zdj <3
    Mój blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  61. Myślę dokładnie tak samo. Aż skręca mnie kiedy czytam u siebie w komentarzach 'obs za obs? ja już'.... Szukam czytelników, którzy polubią moją twórczość, z którymi będę mogła nawiązać jakiś kontakt... nie interesuje mnie pusta liczba :)


    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Masz rację ;) po co mi 1000 obs skoro nikt się nie udziela lepiej mieć 100 ale prawdziwych czytelników.

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. dokładnie, blogowanie to nie 1000 czytelników to pasja :)
    agusska--agusska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Ech, prawda... równie irytujące są bezsensowne komentarze, niezawierające żadnej treści, opinii, pozostawione tylko po to, żeby wrzucić link do swojego bloga -.-'

    perehendeza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Dokładnie. Blog to pasja jak i hobby ;>
    Zapraszam flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. A ja się z Tobą zgadzam i nie, bo jednak nie da się wymuszać obserwacji, bo ludzie mają swój rozum i jeżeli ktoś to zaobserwuje nie z tego względu, że mu się podoba to widać jest bezózgiem, bo ja bym nie chciała zaśmiecać swojej listy czytelniczej blogiem, na którego nigdy nie wejdę ;)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  67. 100% prawdy. Nie ma sensu pisać bloga, którego nikt nie czyta ale ma się ileś tam obserwatorów.
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  68. Też nie ogarniam blogerów, którzy akceptują '''obs/obs''. To jest bez sensu, ale cóż, każdy robi jak uważa:)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  69. Jak najbardziej się z tym zgadzam.
    Znam blogerke ktora ma ponad 1000 obs, ale widać, że jej czytelnicy nie są stali bo nawet ilość komentarzy wynosi max 10.
    Bez sensu, jakby ta liczba tylko była najwazniejsza, a wlasnie nie o to chodzi.

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń