10 maj 2015

Five old movies (part 1)

Hejka!
Tu Lou

Naokoło wiosna, a u mnie w szkole egzaminy. Taaak… Ktoś bardzo „mądry” wymyślił, że będziemy pisać próbne egzaminy gimnazjalne co roku… No ale cóż, porzucając na chwilę książki, postanowiłam napisać dla Was post.

Uwielbiam oglądać filmy, kto w dzisiejszych czasach ich nie ogląda? Chciałam dziś przybliżyć Wam kilka starych już, ale wciąż ciekawych filmów.
  1.     Coś dla fanów fantastyki, czyli „Willow”

reżyseria: Ron Howard
scenariusz: Bob Dolman
gatunek: Fantasy, Przygodowy
produkcja: USA
premiera: maj 1988 

Karzeł Willow wyrusza z misją mającą na celu ochronę niemowlęcia przed złą królową.





Tak wiem opis jest …hmmm… niezbyt zachęcający, ale film mimo wielu już lat wciąż trzyma poziom.  Jest to jeden z kultowych wręcz filmów fantasy, w których imiona typu: Elora Danan, nie kują w uszy i nie wydają się kiczowate. Mimo nieco już przestarzałych efektów specjalnych wciąż bawi i naprawdę miło się go ogląda ;).

2. Kolejny film fantasy, czyli „Ostatni smok”

reżyseria: Rob Cohen
scenariusz: Charles Edward Pogue
gatunek: Fantasy, Przygodowy
produkcja: USA
premiera: 6 grudnia 1996

Ocalony przez smoka książę staje się złym i bezwzględnym królem, którego dotychczasowy przyjaciel, rycerz Bowen, próbuje obalić










Pamiętam, że kiedyś miałam go nawet nagrany na kasetę video ;).Jest to pierwszy film z tej serii. Niestety każdy kolejny był coraz gorszy… 

     3.   Coś dla odmiany, czyli „Titanic”

reżyseria: James Cameron
scenariusz: James Cameron
gatunek: Melodramat, Katastroficzny
produkcja: USA
premiera:  1 listopada 1997 

Rok 1912, brytyjski statek Titanic wyrusza w swój dziewiczy rejs do USA. Na pokładzie emigrant Jack przypadkowo spotyka arystokratkę Rose.










Totalnie kultowy film, chyba każdy oglądał go chociaż raz. Nie płaczę na filmach, ale przyznaję się bez bicia, że na tym ryczałam jak bóbr. Wzrusza i rozwala emocjonalnie, i do tego niesamowita piosenka Celine Dion "My heart will go on". Niestety jak sami wiecie Titanic tonie… 

      4.  Smętnie się zrobiło, to teraz coś wesołego, czyli „Sok z żuka”

reżyseria: Tim Burton
scenariusz: Michael McDowellWarren Skaaren
gatunek: Fantasy, Czarna komedia
produkcja: USA
premiera: 29 marca 1988

Do domu zamieszkiwanego przez parę duchów wprowadzają się nowi właściciele. Zjawy, chcąc się ich pozbyć, wzywają z zaświatów bioegzorcystę - Beetlejuice'a.










Oglądałam go w szkole na angielskim i muszę przyznać, że bardzo mi się spodobał. W końcu to film Tima Burtona!

        5. Jak już jesteśmy przy Timie Burtonie to zerknijmy na „Edwarda Nożycorękiego”

reżyseria: Tim Burton
scenariusz: Tim Burton, Caroline Thompson
gatunek: Dramat, Fantasy
produkcja: USA
premiera: 6 grudnia 1990

Delikatny chłopak-cyborg, który zamiast dłoni ma nożyce, nagle zostaje bez opieki swojego twórcy. W pobliskim miasteczku poznaje nastolatkę, a potem zakochuje się w niej.









Johnny Depp jako straszny fryzjer psów… Nie podobało mi się zakończenie, ale nie można mieć wszystkiego ;(.

To tylko niektóre z kultowych wręcz filmów. Jeśli podobają wam się takie posty to piszcie w komentarzach - będzie ich więcej.

Wasza zakopana w książkach
Lou

39 komentarzy:

  1. Nie oglądałam żadnego . Ale to nie problem , postaram się obejrzeć :)
    http://kreatywnieprzezzycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za starszymi filmami, jednak - oczywiście - Edwarda Nożycorękiego widziałam! :)) Również zakończenie mi się nie podobało, no ale.. ahh, Johnny Depp! :D

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tych filmów oglądałam tylko Tytanic i Edward nożycoręki, bardzo mi się podobały :)
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatni film - kocham <3

    Świetny blog, obserwuje i licze na rewanz :*
    http://pinkintherain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Titanic to ulubieniec moich wszech czasów, mogłabym oglądać go cały czas :)

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Titanic to coś co każdy zna, świetny film.


    http://nastulka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam tylko Titanica z tych wszystkich i mam jakieś takie mieszane do niego uczucia :p

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Titanic za słodkie love-story jak dla mnie, kultowe, jasne, ale kipi amerykańskim patosem, ale Edwarda z waszej listy uwielbiam :) aczkolwiek nie wiem czy to przypadkiem nie przez to, że szaleje za Johnny'm ;)
    Pozdrawiam, obs/obs? :)
    VIvi,

    Vivienne Night Blog
    www.viviennenight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. oglądałam jedynie titanica, ale reszta rowniez robi dobre wrazenie więc może skuszę się do obejrzenia w wolnej chwili. pozdrawiam

    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam jedynie Titanica i Edward Nożycoręki :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  11. "Sok z Żuka" i "Edward Nożycoręki" uwielbiam! <3

    Pozdrawiam
    ☕ Czarna Kawaa

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietny post i bardzo ladne zdjecia! :)

    Zapraszam do siebie / nowy post, moze skomentujesz?
    ♡ Melody's blogg ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę :) Poklikasz w linki w poście? To dla mnie baaaardzo ważne! Zrobię to samo u ciebie :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny post :)\
    http://zuzu781.blogspot.nl Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądałam :/

    Mam prośbę: mogłabyś poklikać w linki chociaż do kilku rzeczy z KAŻDEGO SKLEPU w najnowszym poście?
    Napisz w komentarzu jeśli klikniesz, gdyż wylosuję kilka osób i podam linki do ich blogów w następnym poście. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com



    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam wszystkie oprócz Edwarda Nożycorękiego. Muszę w końcu obejrzeć ten film :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Niektórzy sądzą, że jeśli film jest starszy od 2000 roku to jest już beznadziejny.
    Bo to były troche inne czasy i wg inaczej.
    Ja się kompletnie z tym nie zgadzam :)
    Oglądałam wiele takich starszych filmów i są one genialne.
    Polecam film "Maska" i "Prawo jazdy" :)
    Chyba obejrzę po raz kolejny też Titanica :')

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą, niektóre stare filmy mimo lat są lepsze od tych dzisiejszych, gdyż te nowe są nastawione głównie na zysk...

      Usuń
  18. Edward jest świetnym filmem!

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. I also love Titanic, It's such a great movie !
    xoxo,

    atwednesdaysiwearpink.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe filmy! Musiałabym obejrzeć ten ostatni :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Z tych wszystkich filmów oglądałam tylko Titanic :D
    Zachęciłaś mnie do obejrzenia /soku z żuka i Edwarda nożycorękiego :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ze wszystkich wymienionych oglądałam tylko Titanica :D
    Paczix Blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Edward Nożycoręki - zabieram się do tego filmu już od roku!

    Nowy post!{ ➽ chanelier.blogspot.com }

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam Edwarda Nożycorękiego i jest to naprawdę ciekawy film. Na początku nie byłam do niego przekonana ale po obejrzeniu spodobał mi się.

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę obejrzeć :)

    Za komentarz odwdzięczam się obserwacją i trzema komentarzami :)
    http://blackberryandblue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. "Titanic"- jeden z moich ulubionych filmów ;)) Oglądałam go już tyle razy, a wciąż chcę zrobić to po raz kolejny! :D

    OdpowiedzUsuń
  27. na Titanicu pierwszy raz jak oglądałam ryczałam, film jest świetny a Edwarda Nożycorękiego pamiętam z czasów dzieciństwa genialny film :)
    zapraszam do siebie dopiero zaczynam i byłoby mi bardzo miło gdybyś zechciała
    zaobserwować lub zostawic komentarz <3 c
    http://vickey-vicky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Pomogą później te próbne testy, wbrew pozorom :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. super filmy !!

    brunettevibes.blogspot.com
    obs za obs?

    OdpowiedzUsuń
  31. Znam tylko 3 i 5, resztę muszę nadrobić! bardzo fajny pomysł, będę miała zajęcia w wolne chwile, pozdrawiam! :)

    http://sotiens.blogspot.com/
    http://niewidocznaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo podoba mi się twój blog.
    karolina-kalina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Z tych filmów oglądałam tylko Tytanic ;p

    www.mynaszstyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Titanic i Edward Nożycoręki to moje ulubione filmy :D

    OdpowiedzUsuń